سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه خودتان در منزل موکت ها را تمیز کنید؟


موکت شویی در منزل تهران

 

چگونه خودتان در منزل موکت ها را تمیز کنید؟ این آموزش برای لکه های کوچک است و نه برای شستشوی کامل موکت
اتاق را آماده کنید تا تخلیه شود. هر نوع اسباب بازی ، کاغذ یا اشیاء دیگری را که مانع عبور جاروبرقی  است را بردارید.حتی موارد کوچک مانند سکه ها که ممکن است مکانیسم جاروکشی موکت است را هم کنترل کنید. به یاد داشته باشید که زیر مبل ها را هم نگاه کنیدرا هم بتکانید و گرد گیری کنید

حالا جارو کشیدن را شروع کنید و یک بار از چب به راست کل موکت ها را جارو بکشید و یک بار از بالا به پایین. این برای این است که مو های چسبیده شده به موکت تا حد ممکن از موکت جدا شود.اگر مبلمان قابل جابجایی نیست ، برای تمیز کردن نقاط سخت  و دور از دسترس موکت ها مانند زیر مبل ها و تخت خواب، از سریه مخصوص جاروبرقی استفاده کنید. لبه های فرش های پهن شده روی موکت و پایه  های مبل اغلب غبار جمع می کنند که ابتدا باید از بین بروند.

در نظر داشته باشید یک فرد تنها که با یک سگ کوچک در یک خانه 40 متری زندگی میکند. باید هفته ای 3 بار موکت های خانه اش را جارو بکشد. تا هوایی پاک تردر خانه  داشته و کمتر نیاز به خدمات موکت شویی شرکتی داشته باشد. و هرچه تعداد افراد خانه بیشتر باشند این میزان نگهداری و تمیز کردن موکت بیشتر میشود.

حالا شروع میکنم به پاک کردن لکه های موکت، و نه شستشوی کامل آن ، چرا که این کار شما نیست چون نیاز به دستگاه های مخصوص خشکشویی موکت دارد تا در همان موقع شستشو با مکنده قوی آب موکت را جمع میکند تا بوی بد و آزار دهنده موکت باقی نماند.برای پاک کردن لکه های موکت از یک پارچه سفید تمیز استفاده کنید. پارچه هایی که دارای نقش و رنگ هستند برای این کار مناسب نیستند چون ممکن است رنگ را به  موکت شما منتقل کنند . حوله های سفید بهترین انتخاب هستند.از برس  یا فرچه استفاده نکنید زیرا این می تواند به الیاف موکت آسیب برساند.

از یک شامپو مناسب استفاده کنید. انواع مواد شوینده فرش و موکت تجاری در سوپرمارکت های تهران موجود است. آنها به طور معمول به شکل بطری های اسپری هستند تا نظافت لکه ها آسان تر شودمراقب باشید شوینده هایی وجود دارد که چند منظوره هستند از آن ها استفاده نکنید، برچسب را بخوانید تا مشخص شود آیا یک پاک کننده مخصوص برای فرش و موکت است یا خیر. با اسپری شامپو فرش روی لکه های موکت و دستمال کشیدن لکه گیری موکت را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که لکه های ناشی از مایعات بدن مانند لکه استفراغ یا خون اغلب نیاز به توجه بیشتری دارند و با زمان بیشتری پاک میشوند.

اگر با یک لکه خون تازه سر و کار دارید ، آن را با آب سرد یا پراکسید هیدروژن پاک کنید. از آب گرم  برای شستشوی خون روی موکت استفاده نکنید ، زیرا این لکه را ثابت میکند. برای لکه خشک خون ابتدا با پراکسید هیدروژن لکه را پاک کنید و با یک ماده شوینده بر پایه آنزیم کار را تکرار کنید.

برای پاک کردن ادرار حیوان خانگی روی موکت ، از یک پاک کننده بر پایه آنزیمی استفاده کنید که به طور خاص برای این نوع لکه ها طراحی شده است. اگر قادر به یافتن چنین پاک کننده ای نیستید ، لکه های تازه موکت را با محلول آمونیاک و به دنبال آن یک ماده شوینده و آب گرم پاک کنید. لکه های قدیمی و تثبیت شده موکت را می توان با یک سوم سرکه در محلول آب شستشو داد و بعد مانند لکه های تازه ، با مواد شوینده مخصوص ، کار شستشوی موکت را روی ان تکرار کنید.

همیشه شامپو فرشی که برای موکت شویی میخرید را روی یک قسمت کوچک موکت امتحان کنید. با رعایت دستورالعمل های موجود که روی بطری شامپو نوشته شده است ، آن را در مکانی دور از دید با احتیاط امتحان کنید. چون ممکن است برخی از محصولات برای شستشوی موکت شما نامناسب باشند ، مثلا باعث تغییر رنگ و کیفیت موکت شوند. بنابراین بهتر است ابتدا آن را تست کنید و صبر کنید تا نتیجه بعد از خشک شدن موکت نمایان شود و اگر خوب بود برای بقیه جاهای موکت هم از ان استفاده کنید.

اگر از صابون برای شستشوی موکت استفاده میکنید مراقب باید موقع آب کشی، ذرات صابودن درون موکت باقی نماند چون باعث جذب بیشتر الودگی ها میشود.

هنگامی که موکت ها را به طور کامل میشویید مراقب باشید که آب موکت به طور کامل تخلیه و خشک شود وگر نه بعد از مدتی با صحنه کپک زدن زیر موکت ها مواجه میشوید.

اگر از دستگاه موکت شویی خانگی برای تمیز کردن موکت ها استفاده میکنید همیشه طبق دستور العمل ان عمل کرده ولی مواد شوینده ای که درون آن میریزد را کمتر در نظر بگیرید. مواد شوینده خیلی باید کم باشد چون ماندن آن در موکت ها باعث آلرژی افراد و کم شدن عمر موکت ها میشود.

نکته : دستگاه های بخار شوی که برای شستشوی موکت از آن ها استفاده میکنید ، در واقع با بخار موکت را نمیشوند، این یک اشتباه است زیرا این ماشین ها در واقع از آب گرم و مواد شوینده استفاده می کنند نه بخار . دستگاه های موکت شویی که شرکت های شستشوی موکت در محل از آن ها استفاده میکنند ایده آل بوده و دارای یک هسته گرمایش داخلی هستند که آب را داغ نگه می دارد و مجهز به مکنده های اب قوی هم میباشند که آب موکت را بعد از شستشو به طور کامل تخلیه کرده و موکت ها را فقط با یک نم کم به مشتری تحویل میدهد.

پس از تمیز کردن موکت ، هیچ کس نباید روی آن ها قدم بزند تا کامل خشک شوند. اجازه دهید موکت ها با تهویه محل کاملاً خشک شود. پنجره ها و درها را باز بگذارید تا گردش هوای آزاد انجام شود. اگر پنجره های باز گزینه مناسبی نیست ، تهویه هوا را بر روی یک تنظیم متوسط (78-72 درجه) تنظیم کنید و درب اتاق را باز بگذارید.

تلفن تماس موکت شویی در محل در تهران 09371044073?